Muzyczne Scratch’owanie

Na lekcjach informatyki uczniowie klas IV-VI realizowali mini projekt STEAMowy „Muzyczne Scratch’owanie”. Połączyliśmy świat muzyki z nowoczesną technologią, rozwijaliśmy talenty, a radość uczniów ze wspólnego grania i śpiewania to największy sukces tego projektu.  

Podczas realizacji uczniowie:  

S – zapoznali się z układem klawiszy na pianinie oraz zapisem nutowym świątecznej piosenki, odczytywali
i zapisywali elementy notacji muzycznej, nazywali dźwięki gamy, rozpoznawali ich położenie na pięciolinii. 

T – formułowali i zapisywali w postaci algorytmów polecenia, zapisywali rozwiązania  
w postaci programu, testowali na komputerze swoje programy pod względem zgodności  
z przyjętymi założeniami i ewentualnie je poprawiali, objaśniali przebieg działania programów, tworzyli, odtwarzali muzykę przy użyciu dostępnych technologii. 

E – sterowali obiektem na ekranie, tworzyli ilustracje w edytorze grafiki, rysowali za pomocą wybranych narzędzi 
w Scratch’u. 

A – odtwarzali muzykę z pomocą komputera, tłumaczyli tekst utworu na język polski, wzbogacali słownictwo w języku angielskim. Grali na instrumentach ze słuchu i przy pomocy nut (w zespole lub indywidualnie) na komputerze, uczestniczyli w tworzeniu artystycznych projektów edukacyjnych o charakterze interdyscyplinarnym. 

M – czytali ze zrozumieniem tekst zawierający informacje liczbowe, dzielili rozwiązane zadania na etapy, stosowali własne strategie rozwiązania, ćwiczyli zapis ułamków dziesiętnych.  

Oto krótki film podsumowujący efekty: